Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mardy
Tjenare!
Jag har fått tag i en r-front till turboskåp(855 -96:a).
Fast i orginalfronten har jag det här stora motorvärmaruttaget bakom nummerskylten. Den där man svänger upp skylten för att koppla in kabeln, vet ni vilket jag menar?
Jag är inte jättesugen på att klippa i r-fronten för det stora uttaget.

Så frågan är: Kan man byta ut bara uttaget till det här lilla nya modernare som jag sett på tidiga x70 och även en del 850? Måste man skarva kablar då eller det är plug and play? :D

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Nexus
Du kan byta till det lilla rakt av. Defa eller calix har du troligtvis även fast det står volvo på prylarna så är det inte de som tillverkar .
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, som sagt, du kan byta till det mindre om du vill det. Det är ju faktiskt bara en kontakt och kan i teorin ersättas med lite vad som helst.

Om jag vorde du dock så skulle jag försöka gömma uttaget på lämpligt ställe. Det ser ju riktigt fult ut med den där svarta pluppen på sidan av stötfångaren :roll: Eller, jag kanske missuppfattade något nu, är det redan ett hål för den lilla kontakten på R-fronten?
av Mardy
Perfekt! Ska se om någon av bilarna på skroten är berikad med en sådan :D

Nejdå, du är på rätt spår och tänker samma som jag :D
Där är inget hål, men jag hade tänkt göra som du sa och sätta den dolt någonstans. Antingen i något av luftgallerna där nere eller kanske undertill, får se vad jag lyckas komma på när det är dax för montering (:

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]