Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo har bara dessa. Tror inte Vparts, Bildelaronline24, Skruvat, Biltema har dessa. De säljer ju bara förbrukningsdelar och inte komponentdetaljer.

Jag ska själv beställa på volvo snart. Problemet med Volvo är att dom är så jävla dyra och man får lika bra kvalité, eller bättre om man köper från Tyskland. En nicke-chrom ventil hos volvo kostar minst 400 kr. På Bildelaronline24 så betalar man 100 kr och då får man MAHLE märket. Samma sak gäller en karta öl.
ring ner till upplands motor o fråga om dessa har hemma en vecka på delar låter extremt lång tid då ska de va slut på huvudlagret så dessa väntar leverans från sin leverantör först vilket låter långsökt
Tydligen var det nå "classic car" del eller vad han sa... Han på volvo fattade inte heller vad jag pratade om när jag frågade om gummitätningen som sitter på insuget där spridaren ska in. Han sa bara hela tiden att det är en packning på vardera sida om spridaren säkert 10ggr... suck! Jaha då får bilen stå uppallad i en vecka då! :\

vad tror du dom tar för frakt på det?
andreasw skrev:Tydligen var det nå "classic car" del eller vad han sa... Han på volvo fattade inte heller vad jag pratade om när jag frågade om gummitätningen som sitter på insuget där spridaren ska in. Han sa bara hela tiden att det är en packning på vardera sida om spridaren säkert 10ggr... suck! Jaha då får bilen stå uppallad i en vecka då! :\

vad tror du dom tar för frakt på det?
Enligt min reservdelsbok,så heter tätningsringen nr 3528217.
Utåt sitter en distansring med nr 3528216.
SUCK.... Har väntat en vecka på att få delarna ifrån bilbolaget. Det jag fick, en packning till OLJEPUMPEN, något till växellådan och det tredje orkade jag inte ens kolla vad det var. Jag sa uttryckligen att jag skulle ha tätningen som sitter mellan blocket och oljesilen, samt o-ringarna som var till oljetråget. Så sjukt drygt...

Ska in på Momentum nu i veckan och se om dom har något som passar. De hade också en packningssats, 370kr skulle de ha. Limmet man har till kamaxelkåpan och oljetråget kostade även 390kr.

Jag ska ut på jakt och se om det finns att skaffa någon annanstans! Borde det inte fungera med vanlig flytande packning om man använder väldigt lite? Gissar att man vill ha lim för att o-ringarna ska täta bra.
Jag gör en gissning, du har pekat ut det du skulle ha på dataskärmen? Om inte, varför inte? Jag ska inte skydda den som läst åt dej men tydligen så var ni inte överens om vad som skulle hem. Annars hade rätt saker kommit hem. Eller hur?

Lim... Det finns många saker att snåla på. Men limmet är obegåvat att byta ut. Det finns hundratals trådar med många hundra projekt och sådär minst 22års erfarenhet av limning på vitblockare sen dom började byggas, alla är rörande överens. Använd det rekommenderade limmet eller få läckage. Limmet är inte till för att täta o-ringar, det är till för att göra en extremt fin tunn fog istället för packning. Packningslimmet ska bilda en oljetät stum hård fog istället för packning.
Lika viktigt är det sen att du momentdrar övre kamkåpan då den innehåller lageröverfall. Din skicklighet med rengöring, limning och momentdragning avgör om kamaxlarna ska få rätt spel.

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]