- mån 10 mar 2014, 14:51
Hejsan, det började en dag då den va otroligt svårstartad och lambda lampan blinka hej villt, prata runt lite med kompisar ( eftersom jag inte är den som kan mest om bilar ) dom tipsa mig om att byta lambdasond, fick tag i en billigt och byte den. Men samma problem kvarstår, sen börja folk prata om luftmassemätaren, Fick tag i en väldigt billigt och byte den, nollställde fel koder efteråt. Men samma problem kvarstår. Hade den hos en mekaniker och han byte nån axel givare som va dårlig enligt fel koder.
När man försöker starta den så dör den helt och hållet och sen så kommer den igång och försöka starta sig igen och dör 2 sekunder efteråt igen. Men nör man äntligen fått start på den så går den inte något vidare bra, den ryker när man ger full gas och går ojämnt.
Det är en VOLVO 855-552 GLT 2,5-PK .1995 år model med 170 hästars motor,B5254S
Uppskatar verkligen all hjälp står helt still för mig och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till
När man försöker starta den så dör den helt och hållet och sen så kommer den igång och försöka starta sig igen och dör 2 sekunder efteråt igen. Men nör man äntligen fått start på den så går den inte något vidare bra, den ryker när man ger full gas och går ojämnt.
Det är en VOLVO 855-552 GLT 2,5-PK .1995 år model med 170 hästars motor,B5254S
Uppskatar verkligen all hjälp står helt still för mig och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till