Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Offer
Tjenare

ska lacka om hela frampartiet på bilen tänkte jag nästa vecka. och undrar om man måste plocka av fronten före man kan plocka av framskärmarna? måste man även ta och dom långa "tröskelskydden"? de jag vet att man måste göra är ju så klart att borra ur alla plastnitar och av med innerskärmarna.. föresten, måste jag ha andra innerskärmar om jag byter till r-front?
av Offer
Lucif3r skrev:Du måste haka av stötfångaren, och ta bort blinkersarna. Annars är det bara skruva ur alla bultar och borra ur nitarna ur innerskärmarna.
Okey. Då så:)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kanske ska nämna att det sitter en bult bakom blinkerserna, som du säkert förstod... Men det sitter även en "pigg" ifrån frontkorgen in i skärmen på ungefär samma ställe som bulten.

egentligen ska man bort med frontkorgen, men det går att bända lite försiktigt på frontkorgen så får man lös skärmen utan större problem.
av Offer
Lucif3r skrev:Kanske ska nämna att det sitter en bult bakom blinkerserna, som du säkert förstod... Men det sitter även en "pigg" ifrån frontkorgen in i skärmen på ungefär samma ställe som bulten.

egentligen ska man bort med frontkorgen, men det går att bända lite försiktigt på frontkorgen så får man lös skärmen utan större problem.

okey. ne de ska nog inte vara några problem då :). vet du nått ang den andra fråga jag ställde i första inlägget ang framskärmarna om man måste lossa tröskelplasten för att lossa framskärmarna i nederkant? om det ens är bultat där?
av Offer
Lucif3r skrev:Nej det måste man inte, dom nitar som håller kjolen i framkaten måste du ändå bort med, då samma nitar håller stänkskydd och innerskärm.

Super. Tack för tipset då. Så frsmskärnen är bara nitad med kjolen o nederkant?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jao, resterande bultar sitter vid A-stolpen(öppna dörren) och under huven. Kom även på att du måste bort med plasten över torkarna, det sitter 1 bult(per skärm) där under också. Men det är ju enkelt gjort.

Det är absolut inte svårt att byta skärm. Tror det tog mig 20min att byta min skärm, uppskattningsvis +10min om jag skulle bytt den andra också.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]