Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johansson666
Hallåj. Någon som vet om det är samma abs krans bak som fram? Eller är det en annan storlek på den bak? V70-98
av johansson666
Varför måste man göra det??? Det går ju byta fram och det är ju samma storlek fram som bak på kransen
av *pettson*
Jag har ALDRIG på mina år sen 1992 när 850 kom, varit för att ens ha sett en dålig krans bak på 850/70 serien.
Däremot ett otal fram. Samt att jag bytt ett otal givare bak på dom.
av johansson666
Jag har att funderingar om det är rost eller smuts som ligger i mällan någon kug eller om det blivit en spricka i den av någon konstig anledning. För lampan slocknar emellanåt men kommer tillbax den har lyst hela dagen idag till jag åkte sista turen nys då slockna den igen. Men den lyser nog imorgon igen. Det är Felipe 324 när jag kolla häromdagen
Användarvisningsbild
av taxi
Du kanske skulle kolla de andra abs-trådarna här, ditt symptom kan säkert vara abs-boxen istället.
av johansson666
Har gjort det. Även pratat med Volvo om det och det är en chans på 10% att få det på dom nyare boxarna och min är tydligen den nyare och så var det awd som
Får det oftast
av johansson666
Du har ju den gjutna biten sen är lagret i pressat sen är ringen på utsidan går inte gjuta ihop sånt då jag jobbat som gjutare och nu jobbar jag som cnc operatör dom kan kugarna fräsas ut sen lagret i präsat. Dock tycker mina ögon att det inte serut som att det är ett stycke från början det var därför jag fråga om man bara kan byta ringen.
av johansson666
Jaha. Kransen är hel det har varit metal på sensorn jag har nolat bilen men. Den säger att den inte kan läsa ringen så får byta sensorn och om felet kvarstår så måste det vara boxen. Men vad säger dom på besiktningen igentligen när lampan lyser för kompisens bil gick igenom förra veckan med lampan tänd
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]