Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan man köpa ett larm (Volvo original) och eftermontera i bilen? Kan det tänkas att man hittar ett på skroten och hur mycket är det att göra med att montera det? (jag har centrallås)

Hur svåråtkomligt är det att montera motor- och kupévärmare på en Volvo 850? Måste man riva halva motorn för att komma åt eller?
Hur är det med håltagning för att komma in i kupén, finns det några "färdiga" hål som är pluggade i torpedväggen eller? Nån som vet av en beskrivning rent av på monteringen?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av coney
ang. larmet...
du behöver
relä
huvlås
larmtuta..

lätta att montera..finns att köpa på skroten ca 1200:- för allt...

kolla med tror det heter ...kastrupsbildemontering...
Användarvisningsbild
av ketto
om motorvärmaren så finns de ett rör i torpedväggen bakom vänster stötdämpartorn sett framifrån.. sitter lite dumt till men de går att trä kabeln igenom där!
av akre
Köper du orginal motorvärmare så följer instruktion med... Himla lätt var det att få dit prylarna...
av Ihsahn
akre skrev:Köper du orginal motorvärmare så följer instruktion med... Himla lätt var det att få dit prylarna...
Vad kostar en originalmotorvärmare? Finns de att köpa någon annanstans än på volvo? Min erfarenhet av originaldelar är att de är 200% dyrare än till exempel mekonomen...
Användarvisningsbild
av camaro69
Ihsahn skrev:
akre skrev:Köper du orginal motorvärmare så följer instruktion med... Himla lätt var det att få dit prylarna...
Vad kostar en originalmotorvärmare? Finns de att köpa någon annanstans än på volvo? Min erfarenhet av originaldelar är att de är 200% dyrare än till exempel mekonomen...
I vissa lägen är Mekonomen dyrare än original.

Mekonomen känns inte som någon "lågprisriddare". Dom har väl lagt sig 5 - 10 % under Volvos prislista i dom flesta fallen.
Måste vara ett guldföretag som inte behöver ha några utvecklingskostnader.

Köp aktier. :wink: :lol:
av Ihsahn
camaro69 skrev:
Ihsahn skrev:
I vissa lägen är Mekonomen dyrare än original.

Mekonomen känns inte som någon "lågprisriddare". Dom har väl lagt sig 5 - 10 % under Volvos prislista i dom flesta fallen.
Måste vara ett guldföretag som inte behöver ha några utvecklingskostnader.

Köp aktier. :wink: :lol:
Hehe :D Är det bara volvo som säljer originalvärmare?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Volvo hade egna motorvärmare förut, numera är det Calix. Men köper du din Calixvärmare i en blå kartong som det står Volvo på får du med monteringsanvisning och fästen mm.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]