Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrillew
Hur löder man in aux på denna stereo? har hittat en guide på sweclockers men mitt kretskort var inte likadant så sitter fast... det är en sc-805 premium sound system.

Eller finns det någon adapter man kan skaffa sig?
av chrillew
Lucif3r skrev:Finns kassetadaptrar att köpa för typ en 50lapp, som ger dig en 3.5mm utgång.
Där sa du något! tackar
av StefanWasa
Jag köpte en sån kassetadapter och har provat den i en CR-902 (tror jag den heter) och i min SC-901. Men dem har reagerat på samma sätt båda två, ändrar håll konstant, alltså växlar från A- och B-sida. Det är möjligt att det är nåt fel på min kassetadapter?
Användarvisningsbild
av taxi
Ljudkvalitén blir lidande också med kassettadapter.
Jag har gjort denna modifikation, och jag vill minnas att det till och med stod "L", "R" och "G" på kretskortet. Alltså left, right och ground. En viktig sak som ingen verkar ta upp är också att koppla bort kassettdäcket från den interna förstärkaren.
av chrillew
taxi skrev:Ljudkvalitén blir lidande också med kassettadapter.
Jag har gjort denna modifikation, och jag vill minnas att det till och med stod "L", "R" och "G" på kretskortet. Alltså left, right och ground. En viktig sak som ingen verkar ta upp är också att koppla bort kassettdäcket från den interna förstärkaren.
Jo jag kollade efter dessa bokstäver, men min kretskort verkar inte vara av den sorten där man kan löda på ovansidan. troligtvis sitter dessa lödpinnar på sidan så måste ut med rubbet för att löda.

Har inte hittat någon utförlig guide på detta så vågar inte göra något mer.
av Kena
Googla på Yatour, har inte testat själv men kanske någon annan har?

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]