Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
hej! har en volvo 850-95 med knackande höger drivknut. är bytt för 3 månader sen, men har börjat knacka. måste tyvärr byta igen. nu till frågan. skall besiktiga bilen nästa månad, och har inte råd att byta drivknuten innan besiktningen. låter när man svänger mycket till vänster i låg hastighet. vad brukar besiktningen säga om knackande drivknutar? kan den bli godkänd ändå? tacksam för svar. mvh classe
av *pettson*
En ny knut som knackar får man utbytt gratis förutsatt att den varit korrekt monterad och smord. Så den borde inte kosta något?
av thorsens
*pettson* skrev:En ny knut som knackar får man utbytt gratis förutsatt att den varit korrekt monterad och smord. Så den borde inte kosta något?
tyvärr så har jag köpt drivknuten på blocket, så jag har ingen garanti på den.men vill gärna veta om den går igenom besiktningen med den.
av S6024t
bes,bryr sig ju inte ens om trasiga drivknutsdmasker längre,så tror knappt att dom märker/hör din knut,är väl bara att åka o bes,,
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, som sagt, det kan vi gissa på i evigheter. Det beror HELT på vem som besiktar bilen.

Att säga att besiktningen inte bryr sig om drasiga damasker är rent skitsnack. Dom som besiktade DIN bil brydde sig inte - men det betyder inte att du kan dra alla över en kamm.
Lite lustigt att du skulle nämna damasker dock. En bekant besiktigade sin bil förra månaden och fick nedslag på.... just det, kass damask.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw