Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frasse123
Hej har en dieselvärmare som inte vill vara med. När jag trycker igång den på ECC,n blinkar den som den ska fasst kupefläkten startar inte och inget annat heller för den delen. Någon som vet om det finns några säkringar eller relän i kupen. Det är en diesel så brännaren sitter på vänster sida om framdäcket. Tacksam för svar... :???:
av Frasse123
Har provat säkert 30 ggr både att starta den själv och att ställa tiduret. Vet ej var flamvakten sitter såg en beskrivning här på forumet men hittar inte åt den igen. Hörde idag att glödstiftet även kan ha gått paj, det ska väl var ett spesiellt motstånd genom det. Har kollat nyss men det är inget motstånd alls genom den, om jag kollade på rätt stift förståss, kollade på den som har en gummiplutt på sig och kabeln sitter fastskruvad med en liten mutter ( brännaren är en 091d ). Den har inte gått sen jag köpte bilen i juni. Förre ägaren har inte fått igång den heller. Så den har nog inte gått på flera år. Såg att någon här la ut ett kopplingschema men hittar det inte.
av Frasse123
Frasse123 skrev:Har provat säkert 30 ggr både att starta den själv och att ställa tiduret. Vet ej var flamvakten sitter såg en beskrivning här på forumet men hittar inte åt den igen. Hörde idag att glödstiftet även kan ha gått paj, det ska väl var ett spesiellt motstånd genom det. Har kollat nyss men det är inget motstånd alls genom den, om jag kollade på rätt stift förståss, kollade på den som har en gummiplutt på sig och kabeln sitter fastskruvad med en liten mutter ( brännaren är en 091d ). Den har inte gått sen jag köpte bilen i juni. Förre ägaren har inte fått igång den heller. Så den har nog inte gått på flera år. Såg att någon här la ut ett kopplingschema men hittar det inte.

Har hittat kopplingschemat och värmaren hos Ludde 91. Så jag har inte en 091d utan en 023. :)
av Kurtoua
Hej Kopplingschema och de mätvärden som Ludde 91 har stämmer i stort för det är i princip samma värmare, bränslepumpen är en doseringspump så den gör bara ett tickande vi anslutning till spänning, frekvensen avgör hur mycket den skall pumpa. Fråga har du avläst felkoder och vad gav det för koder? Mvh Kurtoua
av Frasse123
Frasse123 skrev:Hej. Har ej läst felkoderna. Gör man det i obh2 kontakten i arstödet eller går det att göra någon annanstans. MVH Frasse.
Såg även att det ska finnas en säkringshållare i motorummet för just brännaren. Men hittar inte den...
av Kurtoua
Hej Felkoder läses ut odb2 det finns två säkringsentraler i motorrummet en vid vindrutan och en vid fjädertornet.
Mvh Kurtoua
av Frasse123
Hej. Har hittat två fel. Det ena är att cirkulationspumpen stog stilla så nu har jag tagit isär den och fått den att snurra. Och det andra är att kablarna är av till dieselpumpen men det blir morgondagens bekymmer. Så nu blir det nog bättre värme i cupe`n. Måste man nollställa felkoderna innan den går igång eller lagras dom bara i minnet. MVH Frasse.

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]