Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Låset som kommer ut och låser fast tanklocket vill ej komma ut. I övrigt funkar centrallåset på alla dörrar och motorhuv etc.
Kollade bland säkringarna, men där sitter hela centrallåset under samma säkring.
Någon som känner till detta fel sedan tidigare, om inte; så var bör jag börja felsöka?

VH Silver
Användarvisningsbild
av ketto
inte så att den kärvar! Tror man kommer åt låsningen inifrån från bilen! Demontera klädseln på höger sida! Annars kan du ju prova att smörja upp den me WD40 eller liknande...
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
ketto skrev:inte så att den kärvar! Tror man kommer åt låsningen inifrån från bilen! Demontera klädseln på höger sida! Annars kan du ju prova att smörja upp den me WD40 eller liknande...

Har tagit bort klädseln där en gång förut faktiskt, vill dock inte minnas att jag såg någon låsmekanism där lr dylikt.. men får väl ta en titt till! (:
av NCR
Tänk på att om du har en V70N så låser den inte tanklocket förrän efter 10 minuter. Detta för att man skall kunna tanka bilen fast den är låst...nåt amerikanskt. :)
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
NCR skrev:Tänk på att om du har en V70N så låser den inte tanklocket förrän efter 10 minuter. Detta för att man skall kunna tanka bilen fast den är låst...nåt amerikanskt. :)

sitter på en 855 -95, dock impoterad, så värt att undersöka!

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]

Motorhuv öppen?

När jag i appen trycker på mina resor[…]

Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]