Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Udenius
Hej!
Med risk för att upprepa någon fråga som redan är ställd, men hittar inget när jag söker.

Har en Volvo 855 tid-97:a. Värmaren är utrustad med tidur och den vanliga autostarten.
Prylarna har inte fungerar så länge jag haft bilen, den bara klickar i pumpen, ECC har fungerar med brännaren startar inte.
Har aldrig brytt mig om det då vi egentligen inte har något direkt behov det även finns elektrisk motorvärmare.

Nu har dock något hänt, värmaren klickar hela tiden, fläkten drar igång och går dygnet runt.
Naturligtvis startar inte värmaren, men batteriet tar slut efter någon dag vilket gör bilen obrukbar.
Stänger jag av den genom att trycka på direktstartknappen ett tag så står den c:a 10 minuter, sen börjar den på samma sätt igen.

Jag vill naturligtvis få slut på detta, finns det någon säkring jag kan ta ur som stoppar styrenheten? Hittar ingen säkring för detta i vanliga centralen.
Är det separat säkringscentral för detta? Var hittar jag prylarna?

Tack på förhand!

Mvh // Andreas
av zäta
Om du har en 091d värmare som sitter vid höger bakhjul så tar den förmodligen sin strömmatning från varningsblinkersknappen på instrumentbrädan.
Ryck ur säkringen till varningsblinkersen så ser du om eländet slutar.
Det finns förmodligen en t koppling som sitter mellan varningsblinkersknappen och kablaget till den.

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]