Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hej alla glada!

Tänkte bara fråga om det är normalt att det typ tickar vid fördelaren till tändningen på bilen då den står på tomgång? :s hör detta ljud även med stängd huv och står jämte bilen :s nått att oroa sig för?:s
Att dessa motorer tickar är inget ovanligt, dessutom brukar den ovane förväxla spridarljuden med tickande. Spridarna härjar på rätt duktigt.

Hurvida det är något att oroa sig för beror helt på HUR och hur MYCKET det tickar, det är något som är omöjligt att svara över nätet på.
Det bästa är att låta någon erfaren lyssna på motorn. Vet inte hur trevliga volvo är där du bor, men häromkring kan man typ bara springa in och be någon lyssna utan kostnad...
... Eller så är det bara mig dom gör så åt... stammis med gamla 945an :roll:
Användarvisningsbild
av DooZeR
Aha du, tack för svar! Åker nog förbi volvo inne i stan och hör med dom :) Jag tycker de inte låter "farligt" men blev ändå lite fundersam :)

Kanske kan fråga dig med en annan sak, när bilen är varm och sådära. Varvar men upp till 2500-3000 sen släpper gasen så kommer de avgas smatter men inte så mycket då bilen är kall. Sådär va de inte innan jag bytte avgas systemet från katten och bakåt. Har kollat så inget läcker, kan de vara för lite ludd i lådan eller något sådant som orsakar detta? :s
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]