Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av keepaa
Hejsan!

Jag är ny på detta forum och även väldigt grön när det gäller bilar.

Jag har då en S70 t5 som har gått utmärkt till några veckor sedan då jag var ute å gasade
när plötsligt bilen förlorade motorkraft och dumpen lät väldigt konstigt då den inte gav ifrån sig ett ljud.
så jag körde hem o parkerade bilen och startade upp den igen dagen efter och tog den på en tur men då kände jag att bilen ryckte och levde,
mest vid låga varv och när jag släppte på gasen. efter en stund tändes den fina motorlampan <3, men jag testade endå att gasa ur den
för att se om den gick likadant som dagen innan. japp det gjorde den, motorkraften väldigt svag och dumpen låter konstigt när bilen börja ladda.
När jag släpper på gasen så blir det mer bara som en pssschh från dumpen ingen pys.

Tomgången går också upp och ner ibland mellan 1000-1500 och andra gånger 700-800.

Jag avläste felkoderna och det som kom var gasspjäll givare kamaxel givare och luftmängds givare som bara var tillfälliga fel allihop.

Om det är någon som vet vad detta kan bero på skulle jag vara tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du kvitto på spjället bytt? Nyss köpt bilen? Jag brukar inte höra min "dump" vid normal körning.
radera alla coder och kolla vad som kommer upp är ju en bra början. Byta saker på måfå är inte billigt. Kolla över alla slangar mm
av keepaa
Köpte bilen för ett par månader sen av en bil firma och det var då dom som hade bytt spjället så det är ju inte omöjligt att det är dåligt då de va egna delar. Men idag ska jag iaf kolla alla slangar å se om jag hittar något

Ström och genomföring verkar inte s&ari[…]

Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Någon som vet om Polestar 4 har indir[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, &[…]