Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
swec skrev:Drog sönder en biltema länkarm på drygt 500 mil eller 3 månader.... Nästan mer värt att ta från skroten och montera begagnade istället :P

Nästa sommar så blir de alu länkarmar med delrin och kulled. För hoppningsvis så håller det bättre.
Gissar att du kör t5 helt orginal med normalt körsätt då det är standard delar, kan det varit högra sidan?. Sen blev du arg efter dom 500 milen och lade länkarmen på disken och krävde en ny eftersom det är garanti på dom.
Eller hur?

För inte kör du som dom flesta som sliter sönder framvagnarna? Gasa nita slå i växlarna med minst ha chippat t5an?
Och visst gick du inte tillbaka med länkarmen eftersom du vet att du misshandlat det själv?

Det finns ingen länkarm på marknaden original inräknat som tål inspirerad körning med en t5. Inte ens en sugis med inspirererad körning håller det nån längre tid.
Så istället för att vara arg på standarddelar, rikta ilskan mot dej själv för att ha köpt totalt fel delar från början.?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Mina bärarmar från Biltema blir den 16 januari 2år gamla och har för stunden rullat runt 5900mil, fortfarande inget onormalt glapp!
(Har precis känt och bänt i framvagnen efter glapp, så två nya parallellstag från Biltema ligger hemma för byte nu).
av swec
Det var faktiskt på min 850 S. Betalar jag 500kr än vad en 1000kr del kostar så förstår man att de inte håller samma kvalitet.
Visst den bilen går väl hårt men inte fan flyttar den på sig direkt.

På min T-5R så har jag fått byta allt i framvagnen. ALLT. Men efter det så är allting friskt och inget sliter ut den svaga länken. Jag ska ta steget bort från vanliga gummibussningar så man förhoppningsvis slipper byta sånt varje sommar. Jag är skolad att man alltid byter grejor i par så att de inte sliter ut varandra i förtid.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]