Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tyvärr det går inte att få tag på nya sådana från Volvo dom finns inte ens med i datorn som en reservdel :shock: men o-ringarna går att få tag på nya hos Volvo. Dom där platta orangea plastgrejerna är någon typ av styrning så att insprutaren hamnar rätt när du sätter tillbaka den vet inte hur det blir utan den :???:
DayDreamer skrev:Tyvärr det går inte att få tag på nya sådana från Volvo dom finns inte ens med i datorn som en reservdel :shock: men o-ringarna går att få tag på nya hos Volvo. Dom där platta orangea plastgrejerna är någon typ av styrning så att insprutaren hamnar rätt när du sätter tillbaka den vet inte hur det blir utan den :???:
Aj aj!
Då monterar jag tillbaka och ber en bön!
DayDreamer skrev:Tyvärr det går inte att få tag på nya sådana från Volvo dom finns inte ens med i datorn som en reservdel :shock: men o-ringarna går att få tag på nya hos Volvo. Dom där platta orangea plastgrejerna är någon typ av styrning så att insprutaren hamnar rätt när du sätter tillbaka den vet inte hur det blir utan den :???:
Jag tog bort de resterande orange'a grunkorna, alla var så spröda att de gick sönder.
Ska smörja oringarna med vasselin och montera tillbaka.

Om jag måste köpa begagnade spridare, måste de då vara från en turbo eller går det bra bara det är från en 850 och ser likadana ut? :?:
Ska isåfall ringa säljaren och be honom informera ifall dessa är intakta...
Det är olika spridare beroende på motor och modell, så du bör leta reda på likadana som du har.
Vad jag vet så kan man gå efter färgen på spridarna, men annars är det väl bara att googlar efter hur mycket cc dina nuvarande spottar ur sig, och letar reda på några som spottar ur sig ungefär lika mycket.
Har fått mejlkontakt med killen som driver sidan så snart har jag nya hattar!

Satte tillbaka spridarna i rätt läge och satt på tomgången en bra stund. Motorn gick riktigt fint och höll varvtalet bättre än tidigare. Då den blev varm ökade varvtalet något (knappt märkbart) och tätningarna högst upp vid spridarna flyttade sig en aning uppåt. Antagligen beror det på att hattarna är borta, och antagligen var det därför den spridare som saknade hatt hade glidigt upp tidigare.

Jag hoppas att den här gåtan är löst nu, för jag börjar vara lite less :x
DayDreamer skrev:Ja och sen när du kör så får du ju även övertryck i insugsgrenröret om det nu var en turbo du hade och då flyttar sig nog spridarna ännu högre upp.
Jo antagligen är det så... Ja, det är turbon!

Han svarade nu att det är detta jag ska ha:
kit 9 Bosch 0280150 series fuel injector seal kit No 9 15mm seals

Har beställt! Blev 330kr med frakt. Mycket för lite plast men är tacksam att det gick få tag på!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240