Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej igen!

Det visade sig inte röra sig om något kontakt fel tyvärr, jag har dock lyckats låna en korrekt LMM som jag monterat.

Än så länge har jag hunnit köra dubbelt så långt(ca 11 mil) som vi gjort de andra gångerna innan lampan tänds, dock på kortare tid. Jag hoppas innerligt att det var LMM:en.

Åter kommer..
Användarvisningsbild
av sweken
Det är säkert LMM till 95%. Nu är det bara att välja var du ska köpa en ny LMM. Jag köpte min hos Mekonomen, kostade 2840kr. Bilatema har en för 899kr. Man blir ju inte precis glad när man hör om det. Sen är ju frågan vilken som är bäst, båda är ju från Bosch. Och det har ju diskuterats här tidigare..

Här går det fort när LMM fungerar som det ska:
av Hesse
sweken skrev:jag skicka dig vidare till min tråd.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23876
Hallå!
Din historik stämmer in på min bil också förrutom att det går att starta min med "lite" gas 2-3000 varv... och ibland går den hur bra som helst (lite orolig på tomgången)

Jag Googlade på Luftmassemätare och hittade nya LMM på en skrot ,Ekmans bilskrot, för 1200 Kr.(ersätter Bosch 0280217107,som är mitt nr på LMM´n)
Det är ett bättre pris än Volvohandeln ,3000 Kr. :D
Så jag tänker nog köpa den och håller tummarna att det fungerar
av snowman
Hesse skrev:
sweken skrev:jag skicka dig vidare till min tråd.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=23876
Hallå!
Din historik stämmer in på min bil också förrutom att det går att starta min med "lite" gas 2-3000 varv... och ibland går den hur bra som helst (lite orolig på tomgången)

Jag Googlade på Luftmassemätare och hittade nya LMM på en skrot ,Ekmans bilskrot, för 1200 Kr.(ersätter Bosch 0280217107,som är mitt nr på LMM´n)
Det är ett bättre pris än Volvohandeln ,3000 Kr. :D
Så jag tänker nog köpa den och håller tummarna att det fungerar
Som vissa nämner så är LMM en förslitnings vara, alltså något som man kommer få byta lite då och då. Frågan är då hur bra det är att köpa denna på skroten?

Kontrollera annat med bosch om det finns en ersättare till den som du har i din bil och se sen om Biltema har någon av dem. Om inte så hade jag kontaktat Mekonomen eller liknande de har ett pris på LMM som ligger runt 1800 kr och det är då en Bosch(orginal) om jag förstått dem rätt.
av snowman
sweken skrev:Det är säkert LMM till 95%. Nu är det bara att välja var du ska köpa en ny LMM. Jag köpte min hos Mekonomen, kostade 2840kr. Bilatema har en för 899kr. Man blir ju inte precis glad när man hör om det. Sen är ju frågan vilken som är bäst, båda är ju från Bosch. Och det har ju diskuterats här tidigare..

Här går det fort när LMM fungerar som det ska:
Jag har tittat på Biltemas LMM, detta är då med ersättnings nr till den som sitter i min bil. Och visst själjer denna sig något från den i min bil, men det kan hända att den är identisk med Boschs!?

Sen hur boschs ser ut med samma nr vet jag inte, men på biltema finns det inget nämt om vem som är tillverkare, verken på LMM:en eller lådan. Det står inte ens biltema på den faktiskt.
av Hesse
Hallå!
Jag beställde den här LMM`n för 1200 Kr idag ( lev. 1-3 dagar )
så vi får väll se vad det är och om det fungerar bra.
Jag återkommer med besked om detta....

Lite andra priser jag har fått fram:
1.Micro 3075 kr
2.Autoexperten 2740 kr och en för 1840 kr som dem trodde var en ersättare till Bosch 0280217107
3.Upplands motor 3088 kr
4.Mekonomen 2830 kr
5.Bildelskatalogen (tror jag dem hette) på nätet 3075 kr
av snowman
Hesse skrev:Hallå!

1.Micro 3075 kr
2.Autoexperten 2740 kr och en för 1840 kr som dem trodde var en ersättare till Bosch 0280217107
3.Upplands motor 3088 kr
4.Mekonomen 2830 kr
Aha antar att den som sitter i din är av dyrare model helt enkelt. Var hittade du den för 1200 kr?
av Hesse
snowman skrev:
Hesse skrev:Hallå!

1.Micro 3075 kr
3.Upplands motor 3088 kr
4.Mekonomen 2830 kr
Aha antar att den som sitter i din är av dyrare model helt enkelt. Var hittade du den för 1200 kr?
Jag googlade mig fram till en skrot som heter Ekmans bilskrot på http://www.lagabasen.se och där sålde dom nya LMM(1200 kr) och beg.
http://www.lagabasen.se var det bara att skriva in Bosch nr så fick man en lista på försäljningsställen/skrotar. Skitsmidigt.. :D
Användarvisningsbild
av sweken
Köpa från skroten? LMM är en elektronisk del som är lite känslig, sen vet man inte hur länge den har används. Nog att det är dyrt så är det bättre att köpa nytt, då vet man att det håller ett bra tag. Begagnat kan gå sönder om en vecka, halv år typ.
av snowman
Har noterat att nu när graderna skjuker ner på ca -2 grader(på kvällen) så får bilen en väldigt jämn tomgång någon minut precis när man startar den(hostar även till en gång).

Frågan är om detta kan ha något med "problemet"(Luftmassemätare/lamdasond) att göra? Eller om detta kanske helt enkelt är standard?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]

Helljussignal V50

Hjälp!! Var kan man enklast ansluta för […]

Jag har i många år haft en Festo kemik[…]

Ad-blue trix?