Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enl din första post så var det 280A-"för hög signal" och nu är det 280A-"felaktig signal", så något verkar ju ändrat sig. Du skulle kunna kolla om sonden är sotig och jävlig etc som gör att den kan läser fel / ger felaktig signal.
Oj då har jag skrivit fel det ska vara För hög signal istället för felaktig signal för alla koder var samma utan den som tillkom och den andra som försvann. Ska ta och ändra på det :). Det är förövrigt ingen oxidation på kontakterna till sonderna utan dom är rena och fina :)
När du röktestade insugsdelen, kollade du även runt hela intercoolern?
Kanske är ovanligt att det uppstår läckor, då den sitter ganska skyddad, men bara en tanke?
Lucif3r skrev:Det du skulle behöva är att live logga bilen, så får man svart på vitt exakt hur bilen beter sig och inte beter sig.
Jag kan tyvärr inte logga när jag kör efter som vidan är på en stationär dator. Det ena jag kollat förut är ju hur sonderna jobbar och den främre ligger så gott som still medans den bakre pendlar som bara den . Nu har jag ju inte kollat hur dom jobbar efter att jag har bytt grenrörspackning.
TobbeViktor skrev:När du röktestade insugsdelen, kollade du även runt hela intercoolern?
Kanske är ovanligt att det uppstår läckor, då den sitter ganska skyddad, men bara en tanke?
Japp hade igång rökmaskin länge och kollade noga runt intercoolern och alla slangar men det är helt tätt nu :)
DayDreamer skrev:Jag kan tyvärr inte logga när jag kör efter som vidan är på en stationär dator. Det ena jag kollat förut är ju hur sonderna jobbar och den främre ligger så gott som still medans den bakre pendlar som bara den . Nu har jag ju inte kollat hur dom jobbar efter att jag har bytt grenrörspackning.)

Köp en sån här: http://cdon.se/hemelektronik/lamina-t10 ... -p34793240
Riktigt smidig att ta med sig ut i bilen :) Är riktigt imponerad hur pass bra den presterar med tanke på priset, Man kan ju inte påstå att den är direkt dyr heller med tanke på vad man får.
Någon gång i framtiden så kommer man väl köpa sig en sådan men inte nu i dagsläget har inte jätte mycket pengar att spela med :lol:.

Hörde med skroten idag också om katalysatorn frågade om dom kunde göra något på priset efter som den hade gått så mycket och talade även om att jag kommer från en fordonskola, lite extra rabatt. Det bästa han kunde göra var att gå ned i pris från 1375 till 1250kr :-(O) :evil: vafan glöm det får ta och leta på andra ställen också. Vet inte hur bra är universal katalysatorer finns ju modell anpassade på tex skruvat och hova men har sett att sondplaceringen av den främre sonden sitter inte på exakt samma ställe som det gör på min original. Är det något som bilen kommer bli tjurig över att den flyttas närmare turbon eller spelar det ingen roll?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]