Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daanne
*pettson* skrev:Stödlagret i vevaxeln kan man direkt strunta i. Det finns inget sådant lager.
Problem med urtrampningslagret brukar kunna ställa till det på många olika sätt däremot.

Tid för urmontering som ovan hemmaskruvare utan att ha läst på. Tja det blir nog 12 timmar effektiv tid det.
Med gott om verktyg av alla typer samt mekvana och tryckluft hamnar vi på 8-10 timmar.
Med gott om verktyg inkl en del bra specialverktyg en lyft, växellådslyft och tryckluft är vi nere på ca 6 timmar.
Ett gott tips är att INTE börja och samtidigt läsa i boken. Läs den istället väl titta och begrunda. Tänk dej arbetet.
Tänk efter vad just DU behöver. För vi har inte alltid samma lösningar på saker och ting.
SEN börjar du.
Tänk på säkerheten först!
Okej, får hem boken i början av nästa vecka så ska läsa igenom innan jag sätter igång..tur att man har 2 bilar iaf.
trycklyft har jag ej tillgång till funderat på skaffa men jag kör på elverktyg så länge.

Tack för alla tips! återkommer om jag behöver mer hjälp :)
av Daanne
Sunschreem skrev:Om du kopplar, och sedan väntar en bra stund innan du försöker lägga i växel. Går det lättare då?
Nej är nog ingen skillnad och nu har den stått still i garaget ca 1 månad nu går det inte få i växlarna alls typ med motorn igång, Backen är värst av alla växlar jobbigast att få i.
av Daanne
tänkte uppdatera lite hur det ser ut, har som sagt fått hem kopplingskitet ska köpa packbox,blir till att byta den i helgen när jag är hos min farsa då det e lite mer plats i hans garage.

kommer ta massa bilder så finns intresse så lägger jag gärna upp dom sen.

//danne
av Daanne
Denna kabeln (den jag håller i) satt lös nu när vi började skruva ner lådan någon som vet vart den ska sitta ? det står CODE 1 på den!
Senast redigerad av 1 Daanne, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
btw, man behöver nya svänghjulsbultar när mantagit ner svänghjulet. Bultarna är 10 st och kostar ca 300 kronor. Det är sträckbultar som sitter och ska dras med 45nm och efter det 65 grader!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]