Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GLTenice
Jag köpte ett nytt batteri utan att testa ladda det. Jag orkade inte med strulet pga att jag bor i lägenhet och har ej tillgång till laddare heller. Så köpte ett nytt från Jula som jag fick tips från nån tidigare i tråden :)
Fortsätt snacka vidare :-)-)
av Lasse81
Testade med min -93 som gått 30.000 mil.

Skulle nog säga tre sekunder, mest bereonde på en trött startmotor eller dåligt batteri.
Liksom ingen riktig fart på det hela. Ändå tänder det på varv två.
-10 grader.

Kanske ska fråga direkt.
Batteriet inne på andra vintern. Ändå går det segt att få i gång bilen i -15. Blir startmotorer trötta med åren eller har jag en halvkass generator som inte förser batteriet med tillräcklig laddning?
Användarvisningsbild
av sidhabo
GLTenice skrev:Jag köpte ett nytt batteri utan att testa ladda det. Jag orkade inte med strulet pga att jag bor i lägenhet och har ej tillgång till laddare heller. Så köpte ett nytt från Jula som jag fick tips från nån tidigare i tråden :)
Fortsätt snacka vidare :-)-)
Men du har testat så pass nu då så att den känns som batteriet var problemet ? Problem solved ?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Fisch skrev:Precis. Styrdonet tror att dörren är öppen hela tiden. Öppna en dörr i taget och tryck in brytaren. Släcks inte belysningen så har du hittat den trasiga brytaren.
Ok, kollat lite mera. Alla dörrswitchar är ok. Men just nu beter sig innerbelysningen ok. Om jag går ut ur bilen och stänger dörren lyser belysningen men slocknar efter 30 sek. Om jag låser med fjärren innan 30 sek slocknar belysningen direkt.
Men det gjorde den inte när jag kollade tidigare. Det jag undrar nu är vilket fel jag hade förut. Om det var nån dörrswitch som felar av och till ... borde det inte aktivera larmet då när jag har låst ??
I så fall kanske jag har av och till fel i styrdonet ???
Känns lite osäkert nu att ha belysningen aktiverad av dörr-öppning .... Även om det funkar just nu.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har inte räknat hur lång tid det tar att starta.. Tror mitt batteri börjar ge upp.

I förrgår körde jag 10 mil (bara en start av motorn). Igår ingenting. När jag skulle starta idag var det ganska precis så strömmen räckte till :shock:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Har du kollat så inte belysningen i baksätet/bakluckan är på ?
+ testa mäta hur mycket ström det drar när du låst bilen.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]