Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Role
foppa skrev:Tycker att den här tråden återigen bevisar en sak, idioternas moder är alltid gravid. Tänker på bla. Gramse som trots en mycket pedagogisk och detaljerad redogörelse för oljors pris, kvalite och funktion vägrar ta till sig nyttig kunskap.
När egen kunskap och argument tryter säger han bara "jag vill köpa dyr olja för att det är typ kul" Ha ha.....

Igentligen skulle man ge sig in i oljebranchen då allt verkar gå att sälja med mördande reklam och det alltid finns gott om idioter att lura.

Sen har vi idioten som helt utan nån som helst fakta eller kunskap säger att Biltema säljer begagnade oljor....Ha ha...man fick sig då ett gott skratt iaf.

Lyssna på Pettson, han vet vad han talar om. Att vara okunnig är inte hela värden, bara man har förmågan att ta till sig nyttig kunskap och viljan att lära sig något nytt.
Tycker att den här tråden återigen bevisar en sak, idioternas moder är. DU ÄR KANSKE DEN STÖRSTA IDIOTEN. (S)
Användarvisningsbild
av Nexus
Foppa! Om jag väljer köpa en dyr eller billig olja har du inte med att göra det är mina pengar och mitt val :twisted: . Kan tänka mig att du resonerar liknande som jag i andra situationer då pris och kvalitet brukar gå hand i hand. Jag har lärt mig otroligt mycket om volvo och lär mig nytt varje dag tackvare b l a *pettson* och andra mycket duktiga killar här inne som inta bara skriver dryga kommertarer utan har fakta att komma med. Men mitt slutliga val av olja bestämmer jag själv och det kanske blir biltema nästa gång det vet ju inte du . Jag länkar alltid till denna tråden så fort någon frågar om olja då jag tycker *pettson* har en mycket bra och ingående beskrivning.
Tack till er alla som delar med er av era kunskaper och erfarenheter. Jag var helt ny på Volvo men har lärt mig mycket tack vare er här på forumet.
Kan bara (W) till er alla.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Håller med Grammse, forum är för att få hjälp och dela med sig av erfarenheter och tips. Inte tracka varandra. :evil:
Användarvisningsbild
av sweken
Jag använder oljan Castrol Magnatec 5W-40 nu när det är kallare tider.
Det bör du också göra, svårare än så är det inte.
av patrix
sweken skrev:Jag använder oljan Castrol Magnatec 5W-40 nu när det är kallare tider.
Det bör du också göra, svårare än så är det inte.
Är det den med "Intelligenta molekyler"? Känns ungefär lika seriöst som det här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17107 :wink:
Användarvisningsbild
av sweken
Inte för att jag har märkt att den har "Intelligenta molekyler" :shock: men oljan är bra. :wink:
av foppa
Role skrev:
Phantom skrev:Tänkte göra ett oljebyte i min V70 AWD -98 någon dag framöver. Jag har tidigare inte haft problem att få olja till detta då jag lånat en verkstad där jag haft fri tillgång till detta. Men nu ska jag till att köpa olja och undrar vilken som rekommenderas?
Ska man lägga stora slantar på oljan eller går det lika bra med en lite billigare sort?
Oljan som jag har för mig jag använt tidigare är en Castrol helsyntet 5-40 som funkat bra både sommar och vinter i tidigare bilar, men är inte helt säker på detta.
Tacksam för lite synpunkter :D
:D
Hej jag rekommendera inte biltema olja eller köpta på liknande ställen. För det är oljor som är renade alltså begagnad olja finns andra märken som är biligare än Castrol helsyntet 5-40 gällande oljefilter så är detta skillnad på biltema och Volvos oljefilter.

Visst, kanske en idiot men är inte okunnig och har dessutom förmågan att ta till mig ny kunskap.
Att påstå att Biltemas oljor skulle vara begagnade är faktiskt idiotskt, sen påstår du också att oljefiltren skulle skillja sig. Hur då? Annat än förpackningen då, är det sämre kvalite eller?

Lika lite som Biltema tillverkar egen begagnad olja har dom någon fabrik som tillverkar egna lågprisfilter av dålig kvalite. Dom köper sina filter av samma leverantörer som säljer till volvo och andra stora biltillverkare. Man får gärna tycka att jag är dryg men jag försöker då inte lura någon med falska påståenden.
Användarvisningsbild
av sweken
Biltemas Gykol var bäst in test.
av patrix
sweken skrev:Inte för att jag har märkt att den har "Intelligenta molekyler" men oljan är bra.
Själv använder jag BARA Biltemas olja för den är den ENDA oljan i norra europa som kombinerar Nanoteknologi och supertunn katalytisk beläggning i cylindern med intelligenta molekyler och syntetisk teknologi vilket ger extra starkt motorskydd på upp till 99,9% procent eller mer. Jojo så e det. Den e bäst helt enkelt :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Men varför ta upp gammla inlägg innan *pettson* förklarade hur det ligger till med oljor.???? De flesta har nog förstått vad *pettson* menade och tagit till sig av info om man tycker sig ha nytta av den eller inte.
  • 6
  • 7
  • 8
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]