Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
andy78 skrev: Lamdan kan inte reglera någonting den rapporterar endast mängden syre i avgaserna till databoxen som försöker kompensera detta genom att öka mängden bensin via spridarna, en lamda kan inte lägga till eller dra ifrån något.

Nämen oj vad duktig man kan vara på att ordmärka då, vill du att jag ska in i exakt detalj, med exakta parametrar på dom exakta värdena sonden behandlar, som säkert inte en jäkel här varken är intresserad av eller förstår sig på?
Jag ordmärkte inte, utan talar bara om lamdans funktion.
Gör det om du känner fört det är upp till dig.
Tack för era råd, utan er hade jag förmodligen köpt ny lambdasond i onödan...
Jag har haft samma kod tidigare. Får nolla och se om den återkommer då.

Jag bytte faktiskt inte packningen till spjällhuset, åker ner på volvo idag och köper en packning. Ska söka efter tjuvluft noggrant också.
RääserCalle skrev:Tack för era råd, utan er hade jag förmodligen köpt ny lambdasond i onödan...
Jag har haft samma kod tidigare. Får nolla och se om den återkommer då.

Jag bytte faktiskt inte packningen till spjällhuset, åker ner på volvo idag och köper en packning. Ska söka efter tjuvluft noggrant också.
Ok då har du garanterat läckage där så byt den packningen :D
RääserCalle skrev:Volvo beställer hem packningen till på Onsdag. Visst kan jag köra bilen ändå lr är det stora risker? Förra ägaren körde visserligen länge med större läckage...
Volvo är nog billigare på packningen än Mekonomen det brukar iaf vara så och nej det är ingen fara att du kör med bilen :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]