roh66 skrev:Bra jobbat!
Du är absolut på rätt väg. Vakumslangen ger tjuvluft. Rätt vanligt att den går av. Var av på min och den gav felkod.
Nu är du nog nära lösningen på ditt problem. :)
Mvh.R.
Men gick din dåligt pga. att den var av ??
Tack hoppas på det, men annars har jag ju fått så mkt annat gjort som var nödvändigt :)
Lucif3r skrev:Vakuumslangen kan mycket väl vara boven i dramat, eller del av dramat iaf.
Som sagt blir bilen att dra tjuvluft då, och då blir den att gå magert (mao, bränslet räcker inte till), som kan mycket väl resultera i ryckningar och orkeslöshet.
Det är kul att se någon som faktiskt försöker och felsöka själv, och inte bara "kräver" svar och lösningar från forumet, som tyvärr alldeles för många gör.
Tack, jo jag försöker så mkt jag kan, men ibland halkar man på vägen ;)
Fick konstiga svar av dom på bilia nyss.
Anledningen till att jag fått fel delar till vevhusventilationen var att mitt VIN nr visade att det skulle va till en turbo motor, så jag fick en slangen som går upp mot ventilkåpan, fast min slang går mellan oljefällan och insugsslangen.
slangen från oljefällan till motorblocket (övre hålet) är den som går till turbo, och det är den som satt på när jag monterade ner allt.
Dom fråga om min bil vart ombyggd, men inte vad min historik säger och det jag vet är att jag har stora motorn, 2.5L.
Här kommer en lurig grej, som jag inte kan hitta info om, det heter tydligen gpc eller gcp plugg och det var den vakumslangen som va av, och den går vidare ihop med slangen från oljefällan till insugsslangen.
Vad har den för funktion ?