- fre 21 jan 2011, 11:25
Streamportal skrev:Först tack för alla svar.Jag är ingen expert på larmet (och inte så mkt annat heller ;-// ) men det verkar ju logiskt att den inte går att starta om larmet är aktiverat. Den ska ju inte gå att starta om den är "stulen"
Jag har idag skruvat tillbaka allting. Lämnade dock en xtra kabel till signalkabel på solenoiden. När jag försöker starta kommer ingen signal till solenoiden. Startreläet klickar inte och ingen ström kommer dit heller (förutom på matningen). När jag har tändningen på läge 2 och använder kabeln jag satt på signalkontakten så snurrar startmotorn normalt men den startar inte, även startreläet klickar när jag använder kabeln (ant. backström). Men uppenbarligen är det ingen fel på startmotorn utan problemet måste vara elektroniskt. Läsa felkoderna som ni såg tidigare gav en liten antydan. höger baksidofönster är krossat och där går ju Volvo guard slingor. Kan det vara spärrat att starta pga av detta? Den gav ju felkod 63 och det är pga fönstret, jag raderade felkoden och ska kolla igen idag om koden dyker upp igen. Kan det vara så illa att larmspärren har låst startmöjligheten tills rutan är lagad?
Kör svenskt eller gå!

- By KalleJ