Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Torgny77 skrev:Nu står bilen på volvo iallafall! De skulle läsa ut koderna så fort de fick en lucka. De skulle enbart ha 300kr för utläsningen så jag vart väldigt glatt överraskad! Återkommer så fort jag fått dommen.

Mvh Torgny
:shock: 300kr :shock: :shock: :shock: det var billigt det :-)-)
Lucif3r skrev:/me tycker 300kr är rena rama rånet :lol: Men det får väl anses som billigt för att vara hos volvo....
Det blir väl någon praktikant som får läsa ut dom, därav att det var så billigt för att vara Volvo :roll:
Halloj! Nu har domen kommit ifrån volvo! Nerå det var ej så farligt. När de kopplade upp sig i sina datorer så fick de ej någong kommunikation ifrån gasspjället. Då provade de att byta systemreläet och då fick de kommunikation. Då får de felkod på felaktig signal till gasspjället. Och när de kollade upp kablarna till spjället så var det som så att Jordkabeln hade + på sig. Så det är kabelbrott någonstans längs kabelstammen Antar att isoleringen har gått sönder någonstans på kabeln när jag har flyttat runt kabelhärvan och spänt bort den ifrån motorn.

Så just nu är det draget en separat jord kabel till spjället direkt ifrån - polen. Så nu fungerar bilen som den ska.

Det som är kvar att göra nu:

Leta reda på kabelbrottet och åtgärda detta.
Spola lådan med ny olja.
Byta bromsbelägg bak
provtrycka och fylla på ac:n Då jag passade på att byta torkfiltret när motorn ändå var ur då det såg bra rostigt ut.

Sedan har morsan en bil som förhoppningsvis går ett antal år framöver. :D

Tack för all hjälp och alla tips jag fått härifrån!

Mvh Torgny
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]