- lör 27 feb 2016, 14:03
kan man köpa sånt verktyg nånstans eller går det att göra själv? Fan för att lämna bort nå sånt på kontroll å så är det inte det som är felet och då har man lagt ut tusen lappar på det....
saknar röd blockare mer å mer....
Lucif3r skrev:Jasså dom är så pass justerbara ändå? Vilket jävla helvete, ja inte har jag några såna lås verktyg... *suck*Indalsman skrev:sen riva lös kamrems kåpan och kolla inställningen också.
Det kan du likagärna skippa, det säger inte ett dugg om hur inställningen är. Min motor är 100% korrekt inställd med tolkar, men mina drevmarkeringar pekar helt åt h-e, så skulle t ex du kika på min så skulle du få en hjärtattack.![]()
Markeringarna på dreven är helt meningslösa, då dreven är justerbara upp t om 4 kugg(!). Det betyder att 2 saker kan hända: kammarna är rätt inställda, men dreven pekar vart dom vill(helt ok).
Eller, Dreven visar rätt men kammarna pekar helt åt helvete istället(INTE ok, och tyvärr det vanligaste, min egen bil stod nästan 1 kugg fel, ½kugg per kam åt varsitt håll....)
Så ska du kolla kammarna lär du dels nolla veven, och dels låsa kamaxlarna. Är du nyfiken på hur det går till så kan du kika i min projekttråd, la in hyffsat mycket bilder på mitt kamremsbyte där.
kan man köpa sånt verktyg nånstans eller går det att göra själv? Fan för att lämna bort nå sånt på kontroll å så är det inte det som är felet och då har man lagt ut tusen lappar på det....
saknar röd blockare mer å mer....
//Per-Arne