- tor 28 jan 2016, 15:23
Moderator: Moderatorer
Kena skrev:Börja med det enklaste, att söka efter läckage. En flaska startgas finns ju på ok. Spraya sedan lite på insugssidans slangar och runt insugsgrenröret med motorn igång. Ändras tomgången när du gör det så har du läckage där.
reimorutnik skrev:Missade att du redan löst problemet ☺Kena skrev:Börja med det enklaste, att söka efter läckage. En flaska startgas finns ju på ok. Spraya sedan lite på insugssidans slangar och runt insugsgrenröret med motorn igång. Ändras tomgången när du gör det så har du läckage där.
Gjorde det å motorn reagerade på de.
DayDreamer skrev:Se där nu slipper du lägga ut flera tusen på en ny lambdasond som inte hade hjälpt det minsta :) Om du nu ändå river insuget så kan det ju kanske vara bra att passa på att göra rent vevhusventilationen i samma veva :)
reimorutnik skrev:Japp det ska vara rätt :)DayDreamer skrev:Se där nu slipper du lägga ut flera tusen på en ny lambdasond som inte hade hjälpt det minsta :) Om du nu ändå river insuget så kan det ju kanske vara bra att passa på att göra rent vevhusventilationen i samma veva :)
Är du gullig å kollar på min länk jag skrev tidigare, att de är rätt jag beställt :)
Lucif3r skrev:Tänk på att det är olika insugspackningar beroende på motor och lite sånt. Jag har ingen aning om vilken som tillhör vilken motor, mer än att T5 -97 har denna; http://www.softbildelar.se/aggregat-pac ... 24133.htmlDen jag beställde hade VOLVO 850 1991.01-1996.12 2.5 i 20V, och de är ju exakt samma motor som jag har i min v70 så tror inte de ska vara nå problem alls
Jag vet heller inte om det funkar med vilken som, det är möjligt...
Ska du fixa vevhusventen i samma veva(rekommenderat) så såg jag att VParts har en skapligt paket: http://vparts.se/se/vevhusventilationsk ... ensin.html
Tyvärr verkar slangen mellan insugsrör och oljeavskiljaren saknas, och den brukar vara i rätt dåligt skick...
Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]
Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]