Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peter911
När du som vanligt bara vill skriva utan kunskap ber jag dig göra det i rätt forum. Vad din turbomotor rent subjektivt klarar av i dina öron har väldigt lite att göra i denna tråden. I denna tråden handlar det om sugmotor och vad som gäller den. Som tur är finns det även muppar som dig här som med inlästa forumkunskaper sprider sin okunnighet på forumets alla trådar. Tag varandra i hand och starta ett 071 nummer och tjäna grymt mycket pengar på er gemensamma kunskap. Sååååå trött äe jag på eeeer.
Användarvisningsbild
av White
Visst går det att trimma en sugmotor, men problemet är att OFTAST krävs det så mycket mer både arbete och pengar än att trimma
en turbo.

Som exempel kan jag ta en 240GLT jag hade. Där hade jag 531 topp, VX kam, extraktorgrenrör, 2,5" fullflödessystem, lättat och
balanserat svänghjul, större snorkel till insuget och lite andra småjusteringar. Allt detta gav i runda slängar 20hk extra. Så det BRUKAR
kosta en hel del att öka effekten på en sugmotor.

Ett undantag är ju bla min motor i V70in, alltså 2,4 140hk. Det är samma motor som i GLT, bara programvarn som skiljer, så där kan
man ganska lätt och "billigt". öka effekten. MEN när bilen hade fått mjukvaran uppgraderad och jag testade mellan original och
sportluftfilter märkte jag absolut ingen skillnad till sportfiltrets fördel som jag gjorde på min turbomaskin.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS