Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Nån måste ju nu försvara volvo: jag har pillat på saab, skoda och opel förutom volvo (inte mycket, men tillräckligt för en jämförelse). Samtliga årsmodell -96 eller -97, och volvo vinner lätt. På volvo-bilarna har inget rostat bort helt och hållet, skruvar och muttrar går fortfarande att lossa, i alla fall i större utsträckning än de andra bilarna. Jag tycker att det är en större kvalitetskänsla än andra märken. Hade jag däremot sett hur det funkar på mercedes och bmw kanske jag tyckt att volvo är samma skit som allt annat.
av *pettson*
Mitt svar var total ironi.. jag kan inte säga emot att en person tycker så. Det är HANS verklighet.

Pratar vi om min verklighet så är det mest eftersatt underhåll och ofta att folk skiter i vilket, maskerar det och säljer med fel på.
Det finns inte mer fel på en 850 eller en 70 serie än någon annan bil. Det är inte heller några direkt konstiga fel heller. Det ser ofta ut som det är konstiga fel här på internet men det är annorlunda att beskriva ett fel och så ska någon annan felsöka via nätet. Felsöker man IRL brukar man sällan hitta nåt konstigt.

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]