Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

freak1 skrev: Nä, detta funkar inte på min bil. Har försökt på alla tänkbara sätt men programet hittar inte bilen. Ringde han i kväll och ville låte köpet gå tillbaka, (han skulle kolla med nån kompis om det gick att lösa på nåt sätt så det funkar), får se vad som händer, är han liiite seriös så tar han tillbaka grejorna.

Om det gäller bilen i din signatur (-00) och VOL-FCR så är det självklart att det inte är så mycket som fungerar med din bil med VOL-FCR... VOL-FCR är för bilar mellan 1996 upptill tidiga 1998.
Detta står på tillverkarens hemsida för VOL-FCR (Ilexa.co.uk)
Här kan du se exakt vad VOL-FCR stödjer för -00

http://ork-web.com/~batteri/volvo_apps.pdf

Kollade i annonsen du kollade på och där står faktiskt inte vilka bilar som det inte klarar av osv så det kan du påpeka också om du vill försöka hävda köpet.
Är det en USB kabel du har och VOL-FCR 1.3.06 så är det ett Demo och en version som INTE skall fungera med USB.
Alternativet är att köpa USB versionen från ilexa.co.uk för ca 1600:-
Användarvisningsbild
av freak1
timebandit skrev:
freak1 skrev: Nä, detta funkar inte på min bil. Har försökt på alla tänkbara sätt men programet hittar inte bilen. Ringde han i kväll och ville låte köpet gå tillbaka, (han skulle kolla med nån kompis om det gick att lösa på nåt sätt så det funkar), får se vad som händer, är han liiite seriös så tar han tillbaka grejorna.

Om det gäller bilen i din signatur (-00) och VOL-FCR så är det självklart att det inte är så mycket som fungerar med din bil med VOL-FCR... VOL-FCR är för bilar mellan 1996 upptill tidiga 1998.
Detta står på tillverkarens hemsida för VOL-FCR (Ilexa.co.uk)
Här kan du se exakt vad VOL-FCR stödjer för -00

http://ork-web.com/~batteri/volvo_apps.pdf

Kollade i annonsen du kollade på och där står faktiskt inte vilka bilar som det inte klarar av osv så det kan du påpeka också om du vill försöka hävda köpet.
Är det en USB kabel du har och VOL-FCR 1.3.06 så är det ett Demo och en version som INTE skall fungera med USB.
Alternativet är att köpa USB versionen från ilexa.co.uk för ca 1600:-
Innan jag beställde så fick han uppgifter om viken bil jag har, just för att detta problemet inte skulle uppstå. Då sa han det var inga problem, grejorna funkar på min bil. När jag snacka med han igår sa att han sålt många såna här till andra som ahr samma bil son min och dom har inga problem. Jaja, får se hur han gör.
Användarvisningsbild
av freak1
PerraM skrev:Du kan ju prova något annat program än vol-fcr
här hittade jag några:
http://scantool.net/?mode=displaySoftwa ... rd%20Party

om dom fungerar till din bil vet jag inte, du får läsa lite om programmen, det borde framgå i beskrivningen
Testat, funkar inte :(
av alan
Jag har samma problem, har köpt en gammal laptop med COM port och USB, Men är lite osäker på vilken kabel jag bör köpa och från vilken firma. Håller på att laddar ner en crackad VoL FCR 1.3.6
av alan
Efter att ha läst tråden och letat runt på internet har jag kommit fram till att kabel borde hetta :
OBD2 USB FTDI Chipset
MEn har inte hittat någon som säler en sån kabel från Sverige. Dock en hel del OBDII /USB kablar, hur vet man om det är en FTDI Chipset om det inte står och vad är det?

Finns det några andra program utom VoL FCR som fungera på min bil som man kan ladda ner?
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]