Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Ja :wink:
men det var ju den vanligaste orsaken till luft i systemet, inget som jag tror pasar in på din symtom
av staffordshire
Har testat att byta bromsbelägg också men problemet återstår...

Någon som har en aning om vad det kan vara då? huvudcylinder eller slavcylinder kanske. Den läcker fortfarande ingen olja så det kommer väl in luft nånstans.

Tacksam för svar // Tommy
av *pettson*
Du har problem med en av cylindrarna, antingen slaven eller så är det huvudcylindern. Eftersom inget läck finns så BÖR det inte vara slaven som läcker. TROLIGEN är det huvudcylindern som läcker internt.
av staffordshire
Nu efter julen kommer jag att köpa hem huvudcylindern och byta den, jag kommer att gå efter haynes bok, något annat man bör tänka på eller står allt nödvändgt där?
av staffordshire
Till slut tog jag ta i mig själv och skulle byta huvudcylinder idag, allt gick ju bra i början men när jag lossat på huvudcylindern så den var lös så lunde jag bara få ut den ca 2 cm sen tar det stopp, trodde det var slangar eller liknande ivägen fösrt men det var det inte utan den tar emot i en annan sak, vet inte vad det heter men det sitter på karossen precis ovanför huvudcylindern (i motorutrymmet). Så jag fick montera tillbaka allt igen utan något byte av cylinder, problemet är att kopplingen inte fungerar alls nu, inget tryck, har försökt att lufta utan resultat, så huvudcylinder är kanske sönder helt och håller.

Hur får jag loss den och ni som bytt tidigare, hur var det för er?
När jag tar kopplingen fram och tillbaka så pyser det i bromsvätske behållaren, ska det göra det? kikade snabbt men kunde inte hitta något speciellt fel.

Tacksam för hjälp! Bilen står kvar i verkstaden...

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]

945-92 Försäkringskostnad?

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäkr[…]