Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
Ok. Men varför ironi? Lite trist när man läser ett svar (oftast bra svar från dig) att behöva läsa om och kanske om man har tur förstår att det var just ironi. När jag kollar detta forum letar jag problem-och lösningar på valda problem. Ironi känns onödigt här. Ironi fick jag mer än nog av Monty Python... Att du Pettson är insatt i skillnaderna mellan kompressorn i ett kylskåp och en ac kompressor till bil vet vi nog alla...
av *pettson*
Ironi är ibland enda sättet att bolla tillbaka till ett svar man fått. Det finns nog säkert 50 svar jag gjort härinne med ironi.
Alternativet är att jag ska svara och förutsätta att den jag går i svaromål mot förmodligen är förståndshandikappad på ett eller annat sätt ibland. Att han eller hon alltså inte kan ha svarat så löjligt eller dumt på ren flit, utan att det skett för att man inte kan bättre.
Nu tror jag inte så om mina medmänniskor hursomhelst så då gäller just ironi.
Lessen att det inte faller alla i smaken.
Användarvisningsbild
av Erico
"Ett annat vanligt fel på 850 är att förångaren(evaparatorn) läcker pga korrosion. Den sitter innaför instrument panelen o är jättesvår att byta.
Ibland läcker det så lite att en fyllning räcker en säsong."

Har precis det felet på min 850, håller en sommar om man fyller på försommaren. Men hur nyttigt är det att sitta och suga i sej det som läker i cupén? Kan det verkligen va nyttigt ?:-/
av *pettson*
Erico skrev:"Ett annat vanligt fel på 850 är att förångaren(evaparatorn) läcker pga korrosion. Den sitter innaför instrument panelen o är jättesvår att byta.
Ibland läcker det så lite att en fyllning räcker en säsong."

Har precis det felet på min 850, håller en sommar om man fyller på försommaren. Men hur nyttigt är det att sitta och suga i sej det som läker i cupén? Kan det verkligen va nyttigt ?:-/
Nej det är inte nyttigt. Och det är inte heller lagligt att fylla på ett system när det läcker.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]