Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mikael G skrev:Jag blir hellre frånåkt av vilken bonntrimmad volvo som helst om jag får köra en ny M3 och jag skulle inte ens skämmas :) Jag skulle bara garva om dom stackarna som får harva omkring i nån gammal volvo och försöker hävda sig.

Det är ungefär lika stilfullt som att supa sig fullt på hembränt när man kan sitta och mysa med en fin whiskey eller ett årgångs vin.
Jag håller givetvis med dig också. Jag skiter fullständigt i om någon rostig, sunkig Volvo 240 skulle köra om mig vid ett rödljus. För jag 'tävlar' aldrig mot 'sånna' bilar. Finns liksom ingen anledning....vill jag så har han inte en chans. Men jag orkar inte bry mig! :)
av Larzan
Rejsa med en volvo... ha ha ha...som att försöka gå på vatten.
Användarvisningsbild
av Nexus
För jag 'tävlar' aldrig mot 'sånna' bilar. Finns liksom ingen anledning....vill jag så har han inte en chans.
Hur kan du vara så säker du tar honom så lätt :?: " vill jag så har han ej en chans"
Det kan vara en råvässad maskin i 240:in som drar dig med hästlängder :wink:
Vem sitter då med lång haka i sin DYRA fina bil :wink:
Användarvisningsbild
av Henke850
grammse skrev:
För jag 'tävlar' aldrig mot 'sånna' bilar. Finns liksom ingen anledning....vill jag så har han inte en chans.
Hur kan du vara så säker du tar honom så lätt :?: " vill jag så har han ej en chans"
Lång haka is the sh*t :lol:
Användarvisningsbild
av Funk
Problemet med att få en "gammal Volvo" att gå lika bra som en M3 är att det kan kosta lika mycket som att köpa en M3, men visst är det kul med sleepers...

viktore: Den PV.n är så bakhjulsdriven den kan bli..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
grammse skrev:Hur kan du vara så säker du tar honom så lätt :?: " vill jag så har han ej en chans"
Det kan finnas ja. Men o andra sidan KAN det finnas grisar som kan flyga också! :wink:

Dessutom vet du inte vad jag kör :P 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
XC90_Executive skrev:
grammse skrev:Hur kan du vara så säker du tar honom så lätt :?: " vill jag så har han ej en chans"
Det kan finnas ja. Men o andra sidan KAN det finnas grisar som kan flyga också! :wink:

Dessutom vet du inte vad jag kör :P 8)
nej men ursprunget var ju volvo mot M3 :wink:
Sen e jag med på din linje :) åker hellre bekvämt och stiligt mot i en vass häck som knappt går att bromsa eller svänga med :shock:
av viktore
Funk skrev:Problemet med att få en "gammal Volvo" att gå lika bra som en M3 är att det kan kosta lika mycket som att köpa en M3, men visst är det kul med sleepers...

viktore: Den PV.n är så bakhjulsdriven den kan bli..

/Thomas

Kollar du igen så ser du att jag menar den första, röda 850in är framhjulsdriven.
Användarvisningsbild
av Funk
Viktore: Sorry , jag klickade nog bara på länken i mitten, trodde det var en och samma (långa) länk.. , my bad...

/Thomas

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]