Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
~Kalle~ skrev:Har du inte heller bytt kamrem ännu :roll: :wink:
Kalle! Nu ska du vara snäll :-(O) . Vissa är inte gjorda av pengar så man får ta det i ettapper.
Jag hade mycket planer men sen blev man av med jobbet och då får man prioritera, ha tak över huvudet eller bo i bilen :roll:
av *pettson*
kottskrapa skrev:Jag kan ju säga som så här att glykol är brun orginal och färgas först när den fatas eller tas ut på bil och får färg beroende på vem som har beställt den, skillnaden är om det är etylenglygol eller propylenglycol ;)
synd att det inte är riktigt så enkelt...
av kottskrapa
*pettson* skrev:
kottskrapa skrev:Jag kan ju säga som så här att glykol är brun orginal och färgas först när den fatas eller tas ut på bil och får färg beroende på vem som har beställt den, skillnaden är om det är etylenglygol eller propylenglycol ;)
synd att det inte är riktigt så enkelt...
Jaha
av *pettson*
Vi har tidigare avhandlat glykol och glykolsorter med dess likheter och skillnader.
Att all glykol är brun är t.ex inte sanning. Detta eftersom det är otroligt svårt att färga om en brun glykol till t.ex en gul. Eller för den delen till en genomskinlig orange eller rosa/röd. Men grejen är att färgkoderna faktiskt har/hade en betydelse. Dock har inte alla tillverkare gått på samma lista så att säga. Om man höll sej till en sort så visste man exakt vad det var för glykol på färgen. Men så är det alltså inte idag.
Här får du en förteckning över några olika glykoler och deras användning.

http://www.hakanssons.se/kampanjer/pdf/ ... 202006.pdf
av kottskrapa
Du har väl rätt då då och jag får fundera på vad jag har i min kylare.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.

Original sitter där diskanter. Det är sp[…]

Låg volym på backvarning

Fick du någon ordning på detta. Jag up[…]

Släpper vatten

Det kan vara vad som helst, det bästa är[…]

Brainys V60

Ok, låter inte som det inte går helt s[…]