Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Körde du något tvättmedel när du högtryckstvättade?
Bara vattenstrålen brukar inte göra rent ordentligt.

Gör iordning en hink med varmt vatten, frugans tvättmedel för vanlig tvätt och en diskborste sen är det bara att blaska på och gnugga.

Var inte snål på vatten och tvättmedel, utan lägg på ordentligt, sen spola av med högtrycken. Låt torka i solen någon dag.
av ZAV
camaro69 skrev:Körde du något tvättmedel när du högtryckstvättade?
Bara vattenstrålen brukar inte göra rent ordentligt.

Gör iordning en hink med varmt vatten, frugans tvättmedel för vanlig tvätt och en diskborste sen är det bara att blaska på och gnugga.

Var inte snål på vatten och tvättmedel, utan lägg på ordentligt, sen spola av med högtrycken. Låt torka i solen någon dag.
Låter ju vettigt, tyvärr så är solen long gone just nu men ska ev få låna en kemtvätt av en granne om han bara får hem den nångång..Men tack för alla råd & tips.
Ångtvätt är ett garanterat sätt att få bort sporer och allt även ner i sätet, MEN, det måste vara en med lite drag i, inte nån svammelgrej som inte ger mer ånga än strykjärnet... så kan du få tag på en RIKTIG ångtvätt... med den kan du dessutom ta resten av bilen också, hel och hållen, ute och inne. Men jag vet att det är knepigt att hitta, i Malmö och Göteborg finns det att hyra, hjälper kanske inte så mycket...
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller dub[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]