- sön 08 jul 2007, 20:37
#115793
Med vissa damasker följer det dock med en färdigt tvinnad ståltråd med öglor som najas fast. Men som sagt, det förutsätter att spåret finns där.
*pettson* skrev:Beroende på hur drivaxeln är konstruerad, finns inget urfräst spår så är stålklammern att föredra. Men det håller som nödlösning, lika bra som en slangklämma.Volvo_Islander skrev:Det går också med rejäl ståltråd av bättre kvalitet. Alltså ingen najtråd för armering, den rostar bort. Beroende på hur drivaxeln är designad, vissa har ju ett spår infräst och då är ståltråden ypperlig, tom. bättre än de här stålbanden. Najar man tråden över spåret så den sjunker in så mycket att den tar i spåret sitter den och damasken garanterat som berget.Rätt klamma, rätt monterad, med rätt verktyg sitter betydligt bättre.
Och ståltråden torde vara lättare än slangklämman vilket borde göra gott åt bränsleförbrukningen...
Med vissa damasker följer det dock med en färdigt tvinnad ståltråd med öglor som najas fast. Men som sagt, det förutsätter att spåret finns där.