Moderator: Moderatorer
SubMarine skrev:Hade igång VIDA igår så jag passade på att ta en logg. Följande är på tomgångsvarvtal strax efter 1500 rpm i några sekunder, varm motor.Ska inte den främre lambdasonden pendla? För här ser det ju ut som att den är död ?:-/ Fast den kanske pendlar så lite så att det inte syns på diagramet.
almqvistt skrev:Tror det skiljer lite från bil till bil med kanske, Hur ser det ur för dig nu i vida när du har lagat allt ? Hade vart roligt att se,Har tyvärr inte tillgång till vida längre och det blev aldrig kollat heller när jag hade lagat allt :(
Mvh
DayDreamer skrev: Ska inte den främre lambdasonden pendla? För här ser det ju ut som att den är död ?:-/ Fast den kanske pendlar så lite så att det inte syns på diagramet.Skalan är från 0 - 3V på den främre så jag tror inte man ser detaljerna i grafen. Ser ut att röra på sig lite iaf :) Sista tredjedelen där det är flatline på allt tror jag var något problem med laptop/Dice.
Så här såg det ut för mig när den bakre sonden var skrot och jag hade luftläckage vid grenröret.
Den som pendlar som bara den är den bakresonden (Svarta strecken) och den andra som ligger mera still är den främre sonden (lila strecken) Detta är när bilen står och går på tomgång.
SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]
Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]
Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]