Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej får du ur packboxarna hela och fina så finns det ingen anledning till att byta dom skulle dom börja läcka så kan du väl byta dom sen för du behöver väl inte riva ner allt för att byta dom?

Nolla motorn och släng på tolkarna så ser du hur mycket fel kammarna står mot markeringarna. Gick du efter markeringarna så kan det hända att dom står helt fel.
DayDreamer skrev:Nolla motorn och släng på tolkarna så ser du hur mycket fel kammarna står mot markeringarna. Gick du efter markeringarna så kan det hända att dom står helt fel.
Om jag förstått det rätt så har han faktiskt ställt kammarna och veven korrekt med hjälp av tolkar.
Däremot verkar det som att han har monterat kamkåpan(inkl. kammar) innan han hade tolkarna till hands, och det är väl just där han kan ha lyckats skada en ventil.

Packboxarna är ju lösa så att säga, dom sitter ju bara mellan kåpa och topp. Så är du försiktig när du lyfter av kåpan så följer ju packboxarna med.
Sen är det ju bara att försiktigt trä av dom när kåpan är lös. Då kan du säkerligen återanvända dom.
Det är enklast att återmontera dom när kåpan och kammarna är på sin plats på toppen igen. Ta en lämplig hylsa och knacka in dom försiktigt - och inte för långt, så blir det säkert bra.
Nu har jag fått bort toppen och hittat två insugsventiler som hade en sne tallrik.

Behöver jag kolla utsugsventilerna också? Jag vill helst inte öppna dom för då måste jag slipa in dessa.
Ok vet inte vilken tråd vi ska hålla oss till :roll: men jag skriver samma som jag skrev i den andra tråden :)

Mycket möjligt att avgasventilerna också är skadade du avgör ju om du ska chansa att dom är ok och riskera att dom inte är det och du får riva av toppen igen. Jag skulle absolut kolla dom inget roligt att behöva riva toppen igen.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]