Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Yes. Såtillvida att det är en ny volvotermostat i den.

Misstänker egentligen mer att spjällen kärvar/glider men det syns inget tydligt utifrån. Har kalibrerat med Vida också, nytt element sedan ett år också, förvisso inte Volvo. Sensorn rengjord.

Emellanåt är det hyfsad värme i bilen, ibland blir det någon form av kallras över benen. Motionerar jag med ECC-vreden så kan det ibland släppa och gå tillbaka till hyfsad värme.

Kan inte provocera fram någon bastuvärme i bilen.
av Mille740
Jag har samma fel i min v70 -99. Ingen värme på passagerarsida men klen värme på förarsida. Bytt termostat och inget läckage i kupe eller klabb i expansionkärl. Tänkte byta tempgivaren vart sitter den till passagerarsidan och vart hittar man den billigast?. Nån som har koll vart spjälllmotorn till värme sitter på passagerar sidan?
av folkrace_89
Uppdatering. Problemet är löst hoppas bara att det förblir det med, tömde kylarvattnet, fyllde på med nytt inkl tre maskindiskmedel och körde den varm.
Tömde ur det och rengjorde kylarburken med allt möjligt och tills vattnet var rent.
Byte sedan elementet. Och sen fyllde på med glykol och tog en tur ute i -8 och det blåser varmt.
Hittade även en Nokian telefon om någon vill köpa dock klippta kablar.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]