Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:Hej på er!

Har inte kommit över att montera mitt extraljus än. Mest på grund av brist på tid. :???: Jag har funderat lite på det här med knapp till extraljuset. Har som sagt var inte hittat någon sådan eller kablage på bildelsbasen.

Nu är frågan om jag kan använda en likadan knapp från en 850 i min bil? Det finns det ett par på bildelsbasen och jag tycker dom ser ut som den på DayDreamers bild. Är det rätt storlek på knappen?

Sen undrar jag om jag kan koppla in den såhär om jag inte har kablaget? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195401
Nu är det ju en 940 som han ska koppla in på, så min misstanke är att min nyare bil med en massa elektronik är besvärligare. :roll:

Vad tror ni?
Klart det går att koppla in den utan kablaget. Kan kolla om jag kommer ihåg på min imorgon hur du ska koppla den på olika stiften om du drar eget kablage till den. 850:in knapp passar men det är färg skillnader på den kommer inte ihåg om den ser något annorlunda ut.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Har beställt en ny knapp från min Volvo handlare idag. Den var ju inte så dyr som jag trodde. :wink:
Dessutom så får jag ju en garanti när jag köper nytt.

Det är även därför jag bett min lokala verkstad montera det åt mig. Många tycker kanske att man är lite konstig som inte monterar själv, men att ha någon annan till att göra jobbet så är det ju dom som står för det om något som blir fel.

Tackar dock inte nej till ett kopplings schema på knappen DayDreamer. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kom på det nu när jag läste det :oops: ska ta och skriva in det i mobilen så jag kommer ihåg att kolla det imorgon :). Knappen kostade väl ungefär 375kr när jag frågade i höstas och det är ju helt ok, tyvärr så har ju kablaget till knappen utgått så där är det bara skroten som man kan ha tur och hitta det på.

Detta låter precis som en V50 jag felsö[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Hej, Jag behöver forumets hjälp. Jag f&[…]

Hej! Vi håller på att byta den nedre s[…]

Tack för all uppmärksamhet och kunskap i[…]