Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

skruvat + regnummersökning = helt åt helvete. Alltid varit, och kommer tydligen alltid vara. Jag får inte ens upp strålkastare om jag söker på mitt regnr :roll:

Jag fick fram det genom det jag alltid gör; välj bil manuellt -> volvo -> v70 -> 1997 -> 2.3T5.
I vissa fall kan man behöva byta till någon annan årsmodell eller t om välja 850 för att få fram delen, och tyvärr gäller det ju då att veta vilka delar som passar sin egen bil och jämnföra med delen man får fram via en annan bilmodell. När det gäller 99-00 kan man t om behöva gå upp på V70N/S80 för att hitta rätt motordel.
Har du tur så är det bättre gummi i den begagnade bussningen än i de nya som finns att köpa så chansen är att den håller bra ändå :) Köpte ett övre motorfäste med fyrkantig utformning på bussningen som en uppgradering (då ryktet på diverse forum sa att det skulle vara bättre och hålla längre) men det glappade som fan redan när det var nytt ur kartongen så jag monterade tillbaka det gamla igen.
Ok bra att veta ang. Skruvats reg.sökning.

Jo jag tänkte lite så oxå, att orginaldelen förmodligen är bättre än eftermarknads. Den hade dessutom bara gått 13.000mil.

Tilläggas skall ju att på den gamla var det ju bara den bakre som var kass pga oljedropparna från lamellpaketet. Den främre var felfri. Så det här blir säkert bra. Ska lacka lite på gummit så det inte tar stryk igen av oljan för det lär nog dröja nått år innan det blir kopplings + packbox byte

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]