Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

justmakemyday skrev:
andreasw skrev:
justmakemyday skrev:NU BLIR JAG FÖRBANNAD!

Alltså, jag har gjort allt exakt. Tar ut tolken för att dra runt två varv OCH KAN FORTFARANDE INTE DRA MOTORN MEDURS, som att tolken sitter kvar. VAD gör jag för fel?
En fråga bara, har du varit och vridit i vevaxeln utan kamremmen på?
Ja.... -.- gjorde ju som Pettson sa och krängde av remmen först...?
Fick en tankevurpa, ska ju inte ha någon betydelse :P
JA!!! :D

Helvette så gött, nu har jag äntligen, äntligen, äntligen fått till kamremmen. Efter säkert 4-5 försök och ja herregud, förstår er som förespråkar tolk vid kamremsbyten, ett par hästkrafter hittade nog hem ikväll.

Om någon sökare letar info om detta har jag väl typ 3 grejer att skicka med från mitt första kamremsbyte:

1. Använd den tolk. Gör det bara. Jag var skeptisk först och tyckte bara det verkade omständligt (vilket det ju faktiskt är), men ska man göra det själv istället för verkstad så kan man ju lika gärna göra det ordentligt.

2. Förvänta dig att det tar tid. Stod från klockan 14:00 till 00:00. Lite extremt eftersom jag fick spänna om ett antal gånger. Men avvara en eftermiddag.

3. Se till så remmen spänner rätt, det var vad som ställde till det för mig. Den var lite slack = så fort jag vrider motorn ett var så hinner den ju kugga om ca 1 tand. Du vill absolut, absolut ha slacket vid vattenpumpen - det går lättare med spännaren och remmen spänner jämt över alla drev.

Nu har jag ju dock lyckats schabbla med generatorn, för bilen går som en pärla - men batteriet laddas inte. Men det kommer säkert en ny tråd om detta så småningom. Tack alla för hjälpen!

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]