Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej. Bilen har inte varit som den ska fören nu. När jag skaffade den så satt det öppet filter, öppen dump, uppställt laddtryck pga medvetet läkage vid spjället pga dumpen. Så jag har inte börjat testa bilen ordentligt fören nu när allt är fixat.
Fortsätter med lite andra frågor.

Bilen går inte helt 100 längre. På tomgång känns det som om den missar lite lite ibland. Smårycker liksom. Det har även hänt att bilen har ryckt till på tomgången så pass att varvtalet har droppat ner till ca 400 och upp igen. Samma när man går så kan den ibland vilja "misstända" känns det som.

Det som är bytt: Nya volvo original stift, bosch tändkablar, rotor och fördelare (EJ bosch) något billigt märke, luftfilter, olja och oljefilter, Ny lmm bosch. Fixat slangar osv.

Soppafiltret är bytt för ca 4år sedan. Kan vara det. Soppapumpen vet jag inte om den någonsin är bytt. Kan det vara det? Eller tändspolen?

Några förslag? Den hackar ju även ibland vid högre ladd (0,9bar), men inte alltid.
Bytte bränslefilter idag för att kunna utesluta det också. Ser då till min förvåning att det gamla filtret sitter felvänt. Kan det orsaka ryckningar och känsla av misständningar månntro? Vet inte hur ett felvänt filter flödar? Jag har inte hunnit ut och köra än för att kunna konstatera detta. Ang laddtrycket så peakar den inte lika högt längre. Jag kollade över alla slangar igen och tyckte att klämmorna på slangen som går till tryckklockan inte satt så hårt. Bytte dessa och tycker att bilen laddar mycket stabilare.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]