- sön 26 jan 2014, 14:24
Absolut är det värt att ta ner startmotorn och göra rent och smörja upp den! Men det känns som jag har mer problem än bara den!
Jag jag har Haynes 850 bok där tar de upp en hel del matnyttigt!
Mvh Torgny
*pettson* skrev:Du gör EXAKT som du vill, söker vad du vill och du kan givetvis byta vad du vill. Men vitsen med min fråga om lyset är att startmotorn tar för mycket ström. Referensspänningen till styrdonen tas på plus till startmotorn. INTE på batteriet. När spänningen dippar på startmotorn så dör styrdonet och voila du har ingen styrning på nånting alls. 10.3 volt är nedre gränsen innan styrdonet stänger ned. Notera återigen, det är taget på startmotorns matning.Ja jag förstår nu vad du menar! :) Men tycker det är konstigt att jag inte får fram någon volt till vevaxelgivaren! Även om den volten bara är till för att sätta en diagnos! Då jag har ska mäta av volten så har jag bara nyckeln i tändläge 2 så då går inte startmotorn eller annat! Samt att jag inte kan felsöka tändsystemet då dioden enbart lyser.
Problemet är väldigt vanligt och kommer med tiden. Det har följt med sedan volvo 140 tiden.
När du nu felsökt här, har du skaffat en handbok värd namnet? Något elschema? Någon referens litteratur om hur saker ska vara och när dom exakt ska vara så?
Absolut är det värt att ta ner startmotorn och göra rent och smörja upp den! Men det känns som jag har mer problem än bara den!
Jag jag har Haynes 850 bok där tar de upp en hel del matnyttigt!
Mvh Torgny