Lucif3r skrev:Med Xenon i strålkastarna så lyser dom utav bara h-e iaf :) Med halogen därimot kan man likagärna använda en ficklampa, ger ungefär lika ljus :roll:
Visst är det skoj att göra något eget istället för att "bara köpa", helt klart. Frågan är vad bes. kommer säga? Fast och andra sidan så kan dom nog inte tillräckligt för att skilja på dina och eftermarknads, så länge dom lyser som dom ska :)
Körde med xenon i både hel och halv, inte imponerad som sagt, alldeles för dålig hotspot som det kallas, den är
som ett kryss och dom ger alldeles för mycket ljus åt höger i det asymmetriska fältet i mitt tycke.
Bes är jag inte orolig över, dom har aldrig kommenterat eller tittat extra noga på strålkastarna förut.
Skulle det bli tvåa så har jag andra original liggande
ABM strålkastarna är en kompromiss helt enkelt dså det är exakt samma strålkastare för vänstertrafik, ingenting skiljer dom åt vad gäller delar,
har tagit isär mina då jag använder glasen till C70 strålkastarna då dom är fräshare.
Det som skiljer RHD från LHD strålkastarna är att dom vridit skölden i projektorn, det sitter en skruv att släppa och skölden löper i ett spår.
Mer seriöst hade såklart varit att ha olika sköldar, men det är ju billigt av en anledning
Pga denna lösning så försvinner mycket av de ljus som kunde varit till nytta istället iväg upp i träden och på husväggar osv.
Utan skölden så blir ljusbilden som ett stort kryss, det är halva det krysset man får som halvljus i princip.
Tar jag bort skölden helt från Ebay projektorerna så blir det en riktigt fin hotspot lik den som är när helljus Solenoiden draget ner skölden en bit.
Denna stjärnskruven släpper man och vrider skölden, vipps så kan man åka till Storbritannien eller Malta