Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rextoren
Jag har ju talat med Volvo i Hallsberg, Volvo i Örebro och Kundsupport på "VolvoCars" som sagt, ingen av dem sa sig kunna hjälpa mig då de bara skickade runt mig.
Borde det inte vara enklare tillochmed att få fram uppgifter på min bil då den importerades till sverige -99 och alla uppgifter om bilen måste väll ha arkiverats någnstans då?
av Malish
Volvo lär ju ha uppgifter om alla bilar de tillverkat.
tycker det är svagt av dem att inte lämna ut uppgifterna som de ju garanterat har.
är väl för jobbigt att söka antar jag.
Användarvisningsbild
av Kompe
Lite O.T eller lite mer än lite.. :mrgreen:
Som jag förstår det så såldes 850 serien i Sverige med krockkudde som strandard, -92 kunde man dock avsäga sig den om man mot förmodan inte ville ha den. Min fråga till dig, skulle du kunna ta ett kort på ratten? Har aldrig sett en 850-ratt utan kudde så antar att det sitter någon form av dummie eller en annan typ av ratt. Hade varit kul att se :-DD ;-// 8)
/Kompe
av *pettson*
Ser exakt ut som när man har kudde, men det står inte SRS på centrum. Höljet på centrume stöttas ihop av en tunn plåtram så den känns fast o fin, medans den är ihålig..
Användarvisningsbild
av Kompe
Ok tackar för den infon :) 8)
av *pettson*
Många många valde att inte ha bag. Man såg direkt framför sej att en vild explosion skulle hindra näsan att nå ratten. Det ville ingen vara med om.
Jag förmodar att det var av den anledningen (valfriheten med airbag överhuvudtaget) som man valde att ha mekaniska bältessträckare i bilarna.
Själva bälteslåset är monterat på sträckaren som med hjälp av en kraftig fjäder drar ned bälteslåset och stramar åt bältet. Inget pyro där alltså.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]