Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stridsvagnsteknikern skrev:
Pilichi skrev:hur vet jag vad jag har för automatlåda ? volvo v70 xc års 98 ?
Du har en Aisin Warner AW 50-42 LE, jag står just nu och river en sån som ska renoveras.
tackar för svar. vad va det för fel på din låda ?
jag får inte igång vol-fcr att funka ! men har kört men några andra program. Och ett av programet som ville funka sa även där att det inte finns några felkoder lagrade. sen skulle vi pröva en gång till och då hitta den inte ens automatstyrboxen ? vill få igång bilen. Men vet inte vad jag ska ta mig till..
Pilichi skrev:
Stridsvagnsteknikern skrev:
Pilichi skrev:hur vet jag vad jag har för automatlåda ? volvo v70 xc års 98 ?
Du har en Aisin Warner AW 50-42 LE, jag står just nu och river en sån som ska renoveras.
tackar för svar. vad va det för fel på din låda ?
Nåt med lock-upen trodde föregående ägaren, jag är fjärde ägaren sen januari, dom andra har kört både obesiktat och med köris så jag chansar inte trots att förra ägaren "trodde" att "verkstan fixat felet sa dom". 8)

Jag vill inte tro, jag vill veta att det jag rattar runt i tar mig både bort och hem igen och är trafiksäkert och schysst. Efter växellådan slänger jag mig över bromsarna som är skumma som f*n, klonkljudet nånstans i karossen och glödningen som verkar gett upp. Efter det ska turbon renoveras då den pissar olja genom lagren och SEN är det dags för besiktning. :)
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]