- mån 09 sep 2013, 12:47
#786022
Efter bytet av rotor och fördelarlock så får jag helt plötsligt samma effekt oavsett vilken spridare jag kopplat ur (Motorn skakar lite).
Dessutom så går den nu kass/ojämnt på låga varv vid tex rödljus eller när jag stannar i en korsning eller när jag ska gasa på dvs när motorn har belastning och när jag provar kickdown? Och bättre på höga varv, men fortfarande svag. Jag körde just 3 mil för o testa o 2 av dom på motorväg. Färddatan sa att bilen då drog 0.89 och jag hade nollställt den innan.
Kollat vakumslangar och allt ser bra ut förutom att slangen till vevhusventilationen var det en ljusbrun sörja och tidigare tjockt med klägg,
(tror det är vevhusventilationen som går in i insugsslangen mot spjällhuset??)
Funderar på om det kan vara vevhusventilationen som blivit på tok för igensatt eller om också katalysatorn som är slut? tändkablar ska jag nu också byta så jag kan utesluta det i alla fall.
Hittar jag däremot inte felet snart så får ja skicka in den för kontroll :/
Dessutom så går den nu kass/ojämnt på låga varv vid tex rödljus eller när jag stannar i en korsning eller när jag ska gasa på dvs när motorn har belastning och när jag provar kickdown? Och bättre på höga varv, men fortfarande svag. Jag körde just 3 mil för o testa o 2 av dom på motorväg. Färddatan sa att bilen då drog 0.89 och jag hade nollställt den innan.
Kollat vakumslangar och allt ser bra ut förutom att slangen till vevhusventilationen var det en ljusbrun sörja och tidigare tjockt med klägg,
(tror det är vevhusventilationen som går in i insugsslangen mot spjällhuset??)
Funderar på om det kan vara vevhusventilationen som blivit på tok för igensatt eller om också katalysatorn som är slut? tändkablar ska jag nu också byta så jag kan utesluta det i alla fall.
Hittar jag däremot inte felet snart så får ja skicka in den för kontroll :/
Kör Volvo L + V70 SE 1998
MVH jezper
MVH jezper