Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
volvov702002 skrev:har en volvo 850 -95 där spindelleden behöver bytas , går byta löst
Borde bara vara på 1992-93 (kanske bara 92?) man kan byta leden löst. På alla nyare är det hela länkarmen.

Det finns två sorts länkarmar, en som sitter med två bultar och en som sitter med fyra (två per bussning). Du ser enkelt vilken sort det är om du rattar fullt åt något håll och tittar in i hjulhuset.

Angående inre styrled så borde det finnas två olika beroende på vem som tillverkat kuggstången. TRW eller SMI. Så är det på x70 iallafall, tror det är samma på 850.
av *pettson*
Då hårklyver vi lite..
94 har lös spindelled. Om det är en tidig 94:a. Min hade det bland annat.
MEN så var det .. Det här med att volvo endast ersätter orginal med orginal så som bilen är tillverkad.
Så när volvo byter länkarmar finns naturligtvis endast dom med fasta spindelleder, vad annars?.
Så bilen kan ha haft vadsomhelst från fabrik. Men till eftermarknaden monteras endast dom senare länkarmarna.
Den som gillar en kvick o perfekt vägkänsla idag, monterar dit dom gamla aluarmarna och monterar powerflexbussningar i dom. Sen har man fått en helt ny bil. Det går utmärkt sålänge gamla karossen finns. Undantaget dieslar och awd.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]