Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Att boxen skulle gå sönder bara så där låter lite långsökt... Såvida den inte är chippad med något kinachip med urusla lödningar eller liknande.
Alfredo skrev:Glömde, dock fick Jag tag på en från en 96 som inte hade spärr.
Det var nog en tidig -96a isf, eller en -96a med utbytt box till en utan startspärr under sin livstid... Vem vet...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Godfatherb skrev:Ja testa med orginal chip kanske, det är inget man lär löda lr?

Beror på... Normalt sett löder man i en sockel när man chippar, så man kan byta chip snabbt och enkelt i framtiden...
Men är det tattarlödning så kan chipet mycket väl vara lött direkt i kretskortet - och då måste det lödas bort igen.
Användarvisningsbild
av Godfatherb
Ska kika senare idag!

En annan undran. Kan bilen bryta om den inte laddar?
Eftersom när bilen står på tomgång och dör, så tänds inte alla lampor i mätarhuset utan bara batterilampan?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Godfatherb skrev:Ska kika senare idag!

En annan undran. Kan bilen bryta om den inte laddar?
Eftersom när bilen står på tomgång och dör, så tänds inte alla lampor i mätarhuset utan bara batterilampan?
Kanske laddningsregulatorn som ska bytas.
Användarvisningsbild
av Godfatherb
idag kom en polare med felkodsdosa och hittade direkt ett avbrott i motorstyrenheten ( någonting med soppan sa han men vet inte riktigt)

han tog bort koden och bilen gick kanon hem, några varv på byn tills jag åkte över bron och den stutsade till i ett gupp och den röck till. kände på mig att det snart blir likadant och mycket riktigt. en mil senare är bilen likadan

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]