Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Lucif3r skrev:660kr? Nu får du nog avslöja vart du köpte ifrån tycker jag :P
Det är ju ett väldigt vettigt pris för kamlåsning och verktyg till kåpan.
Det vore det ju, men det är priset för tången..
Satsen kostar ett par tusen. Tången tillkommer.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Skruvkork skrev:http://viewitem.eim.ebay.se/Volvo-Crank ... 41346/item

Därifrån köpte jag.
870 kr hemma vid dörren.
Vill minnas att det tog två dar och UPS levererade.
Men det var ett tag sen, vet inte vad pundet står i nu.

/Skruvkork

Nice! Det där var fasen inte dyrt :)

Btw.. google.se -> GBP to sek = 1 British pound = 9.55763766 Swedish kronor :wink:
av Skruvkork
Tången däremot har jag bara hittat på andra sidan pölen.
Det e fan att man ska behöva köpa verktyg till en Volvo från andra sidan jordklotet....
Det enda positiva är ju de lägre priserna samt att man får användning av den lilla engelskan som sitter kvar i bollen sen skoltiden.
Tycker det är märkligt att biltema inte tagit in den där satsen istället för den som de saluför nu som bara innehåller det bakre låsverktyget, vevaxeltolken samt verktyget för att lätta på drivremmen.

/Skruvkork
av *pettson*
Ser man till hur många som vet att tolkar behövs, samt räknar in hur många som bemödat sej med att skaffa information om hur tolksatserna ska användas när man väl har en så är det märkligt att biltema alls säljer någon sats till för något fabrikat alls.
Det är lite som med kodläsare. Det är häftigt att ha en, men inte lika häftigt att ha kodtabeller och tillhörande info runt koderna så att den går att använda till något vettigt.
Att t.ex köpa sej en full tolk/lås sats till nåt fabrikat och sen ha en haynesbok som guide/infokälla är tämligen meningslöst då dom flesta utgår ifrån att man inte har tillgång till orginalmetoder/ verktyg.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det ligger mycket i det du säger. Inforation kan man skaffa sig enkelt, om man VILL.
Det tar ett bra tag att samla på sig all info som kan behövas för en speciell reparation. Antagligen är det därför många inte bemödar sig. Vem vill spendera timmar på google/näsan i en bok när man kan chansa att första sökresultatet är korrekt liksom?

Kan man dessutom hoppa över massa steg så är det ju ännu bättre!
av Skruvkork
Från senaste pryltema: Specialverktygen på de följande 31 sidorna har vi tagit fram till dig som arbetar professionellt och använder verktygen regelbundet.
Visst är man ett proffs så handlar man väl inte på pryltema men om de nu vänder sig till proffs så kan de ju iallafall sälja en komplett sats kan jag tycka, Volvo är ju trots allt en rätt vanlig bil här i Sverige.

Sen att folk kastar sig in under huven utan rätt verktyg och utan att läsa på först kommer nog att fortgå så länge huvarna kan öppnas av bilägarna.
Dessvärre är det ju inte en B20 som tronar under huven längre och en skiftnyckel kan man knappt demontera ett batteri med på dagens bilar.
Förr kom man ju rätt långt med de verktyg som finns i de flesta garage runt om i landet och många vägrar nog inse att skiftnycklar och skruvmejslar spelat ut sin roll i bilvärlden.

/Skruvkork

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]